رژیم لاغری چیست؟و چگونه لاغر شویم
سپتامبر 13, 2017
از خواص آب چه می دانید؟
سپتامبر 13, 2017

کاهش وزن با رعایت کردن 5نکته

امروزه کاهش وزن به یکی از بزرگترین دغدغه های ذهنی بشر تبدیل شده است، هر چه جلو تر می رویم فعالیت افراد در طول روز کمتر شده و جای آن را تکنولوژی گرفته است. همین عدم تحرک و فعالیت باعث پایین آمدن سوخت و ساز و در نتیجه افزایش وزن و انباشت چربی در بدن می شود.اما هنوز هم می شود با رعایت یک سری نکات ساده و در عین حال مهم به وزن ایده آل و تناسب اندام رسید.
در ادامه این پنج نکته را با هم مرور میکنیم.
از صبحانه غافل نشوید: اگر به دنبال کاهش وزن هستید مطمئن باشید با نخوردن صبحانه نه تنها لاغر نمی شوید بلکه بدن خود را از مواد غذایی مفید محروم میکنید. نخوردن صبحانه باعث تعویق سوخت و ساز می شود و حتی ممکن است باعث شود تا شما به خاطر احساس گشنگی در طول روز بیشتر به سمت تنقلات کشش پیدا کنید.
به طور منظم غذا بخورید :متخصصین تغذیه همیشه به کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه میکنند چهار الی پنج وعده در روز غذا بخورند، زیرا پنج وعده سبک در مقایسه با دو وعده سنگین  تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد،زیرا تمایل شما را به تنقلات کاهش می دهد و بدن در طول روز در بالاترین سطح متابولیسم قرار می دهد.
از فعالیت در طول روز غافل نشوید ؛ ورزش کردن به تنهایی باعث کالری سوزی فراوان و بالا بردن سوخت ساز بدن می شود، جدا از فواید آن در ارتباط با سلامتی و نشاط ورزش کردن باعث چربی سوزی در نقاطی می شود که رژیم غذایی به تنهایی قادر به انجام آن نیست.
مواد غذایی حاوی فیبر را در برنامه غذایی خود بگنجانید ؛ فیبر موجود در سبزیجات و غلات باعث سیر شدن و در نتیجه کاهش اشتها می شود که خود موثر ترین راه در کاهش وزن است.

هیچ ماده غذایی را حذف نکنید ؛حذف مواد غذایی که تمایل به خوردن آن دارید فقط طمع شما را نسبت به آنها بیشتر می کند.تا زمانی که همه چیز مطابق جدول کالری روزانه پیش می رود می توانید برای مثال یک بار در هفته جهت تشویق خود و جلوگیری از بی انگیزگی, مواد غذایی مورد نظر خود را میل کنید.

تنقلات و مواد غذایی مضر را در خانه نگه ندارید ؛ بهترین راه برای جلوگیری از هوس و خوردن تنقلات نگه نداشتن این مواد در خانه است، به جای آن میتوانید برای خود میان وعده های سالم از میوه جات درست کنید و در طول روز از آنها میل کنید.برای تامین انرژی بدن  در اوایل روز از کربوهیدرات های دیرهضم استفاده کنید زیرا این نوع کربوهیدرات در بدن چندین ساعت باقی می ماند و باعث احساس سیری می شود.

1 دیدگاه

  1. شکم بند گفت:

    بسیار عالی بود ممنون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *