لاغری با رعایت چند نکته ساده
سپتامبر 13, 2017
کاهش وزن با رعایت کردن 5نکته
سپتامبر 13, 2017

رژیم لاغری چیست؟

در جوامع امروزی کاهش وزن و درمان چاقی به یک معضل تبدیل شده است و بسیاری از این بیماری ها رابطه مستقیمی با چاقی دارید که از جمله می توان به کبد چرب، دیابت، فشار خون و … اشاره کرد.
لفظ رژیم لاغری برای افراد چاق لازم و حیاتی است ولی امکان خطرناک بودن رژیم لاغری برای فرد معمولی وجود دارد. این که چه افرادی لازم است رژیم لاغری بگیرند طبق نظر پزشک یا متخصص تغذیه می باشد. باید توجه داشته باشید امکان برگشت وزن در طول چند هفته بعد از رژیم لاغری وجود دارد در این صورت باید با یک رژیم متعادل و غذایی معمول پیش بروید. در رژیم های لاغری سفت و سخت فرد ممکن است در مدت زمان کوتاه وزن کم کند در این صورت فرد انگیزه اولیه خود را از دست داده و دوباره به وزن اولیه خود بر می گردد. نکته بسیار مهم و حیاتی درباره کاهش وزن و چاقی، رژیم غذایی مناسب و استفاده از روش های صحیح تحت نظر پزشک و متخصصین تغذیه است.
سوالات متداولی که برای اکثر افراد چاق پیش می آید، چطور لاغر شوید؟ راه های درمان چاقی چیست؟ آیا باید از قرص لاغری و مکمل های لاغری استفاده  شود؟ رژیم لاغری مناسب کدام است؟
بر اساس تحقیقات انجام شده پاسخ متخصصین تغذیه به این افراد یک برنامه غذایی مناسب برای کاهش وزن و ورزش مداوم و سبک است، در این راه نیازی به استفاده از مکمل و قرص های لاغری نیست. باید توجه داشته باشید مهمترین مساله در یک رژیم لاغری صحیح، یک برنامه غذایی مناسب است. امروزه متخصصین تغذیه رژیم های لاغری زیادی را پیشنهاد کرده اند ولی باید توجه داشته باشید که این رژیم های لاغری باید با مشورت پزشک و مو به مو اجرا شود سستی در هر مرحله ای از رژیم غذایی سبب چاقی دوباره و بازگشت به وزن اولیه است.
باید توجه داشت که برنامه غذایی مناسب برای دستیابی به وزن ایده آل تنها یکی از جنبه های رسیدن به وزن مطلوب و لاغری مناسب است اما دراین راه نکات مهم  و وموثر دیگری وجود دارد که باید رعایت شود.
1- روزانه ورزش کنید، حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید مانند پیاده روی.
2- تغییر در عادات و روش غذا خوردن، آهسته و آرام غذا بخورید. اگر غذا به خوبی جویده نشود سبب اختلال در هضم و ناراحتی های گوارشی می شود.
3- کاهش میزان مصرف روغن و چربی ها، ابتدا کم کردن مقدار مصرف روغن و تغییر در عادات غذایی سعی کنید غذا را به صورت بخارپز و آبپز میل کنید، استفاده از لبنیات کم چرب و یا حتی بدون چربی.
4- پرهیز از میل کردن تنقلات شور، شیرین و یا رنگ های افزودنی.
5- پرهیز از مصرف غذاهای فست فود، پرچرب و یا سرخ شده.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *